Rasmus Petersen, Praxis: Learning analytics og læringsdata – et over blik.
Tobias Tretow-Fish, Ph.d., DTU: Med udgangspunkt i sin Ph.d. vil Tobias præsentere evalueringen af læringdata og dens anvendelse med udgangspunkt i en case omhandlende en Adaptive Læringsplatform. Tobias giver en fortælling om de udfordringer, der opstår, når man implementerer en platform med store forventninger, og hvor svært det kan være at få implementeret data i undervisnigen.
Slides er tilgængelige her: https://www.fluid.dk/wp-content/uploads/2023/12/Foredrag-til-Fluid-12-12-23.pptx
Andreas Kubsch, CIU: Chatbots & AI – den nye virkelighed – overvejelser, muligheder og udfordringer for undervisningen på erhvervsuddannelserne.
Kristian Nøhr Jensen, KP: ChatGPT mellem snyd og læring
– På baggrund af samtaler med studerende fra forskellige uddannelser (HF, Fysioterapi, laborant og SOSU-assistent) kommer Kristian med eksempler på værdiskabelse ind i undervisningen og viser samtidig, hvor det udfordrer den uddannelsesmodel, vi har i dag.
Jens Jørgen Hansen, SDU: Det digitale skriftlighedsbegreb – Hvordan stiller den digitale udvikling krav til elevernes skrivekompetencer?
(Slides tilgængelig her).
Lene Dyrhauge, Tietgenskolen: Videofeedback på proces-niveau.
(Slides tilgængelig her).
Christian Dalsgaard, DPU – Aarhus Universitet: LMS versus studerendes digitale læringsplatforme.
Med udgangspunkt i en undersøgelse af universitetsstuderendes digitale læringsmiljøer diskuteres i oplægget, hvordan vi skal forså samspillet mellem institutionelle systemer og de digitale værktøjer, som studerende selv varetager.
Bjarke Lindsø Andersen, Professionshøjskolen Absalon: Et teknologikritisk perspektiv på læringsplatforme.
I dette oplæg vil Bjarke stille skarpt på læringsplatformes historie, hvad der blevet lovet og holdt, og hvad vi kan lære af dette ift. fremtidens praksis med læringsplatforme.